انتقاد شدید مهندس محمدی فر از مبلغی

انتقاد شدید مهندس محمدی فر از مبلغی

نمایندگان شفاف بگویند سهم لرستان از بودجه ۱۴۰۲ چقدر است.

کارشناس مسائل اقتصادی نوشت: برخی از نمایندگان لرستان با فرافکنی و فرار به جلو درصدد توجیه عملکرد ضعیف خود هستند، شفاف به مردم بگویند سهم لرستان از بودجه ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومانی کشور در سال 1402 چقدر است.

به گزارش سفیرافلاک، نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند و باید پاسخگوی مطالبات رأی دهندگان باشند و شفاف بگویند سهم مردم لرستان از لایحه بودجه ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومانی کشور در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ سهم لرستان از بودجه  بخش عمرانی که حدود ۳۲۷ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برآورد شده چقدر است؟ همچنین سهم‌ مردم لرستان از حوزه کشاورزی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ معادل ۱۹ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان (شامل تبصره ۶– تبصره ۸ – تبصره ۱۰، ۱۱ و تبصره ۱۳) تعیین شده چقدر است؟!
مجلس در راس امور است و قانونگداری، تصویب بودجه سالیانه و نظارت بر اجرای قانون و بودجه مصوب به عهده مجلس است و در واقع ریل‌گذاری اقتصادی کشور در مجلس گذاشته می‌شود و باید به همین نسبت پاسخگوی مردم باشند و نه اینکه با زدن توئیت و غوغاسالاری و فرافکنی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند!
همه می‌دانند که عمر مفید نمایندگی، نمایندگان یکبار مصرف لرستان به علت ضعف عملکرد سه سال است و تقریبا عمر مفید نمایندگان مجلس یازدهم تمام شده است. وقت آن رسیده که نمایندگان مجلس عملکرد سه سال خود را به موکلین خود در حوزه‌های انتخابیه را گزارش کنند و در صورت قصور از مردم عذرخواهی کنند.
یک سوم از عمر نمایندگان لرستان در دولت روحانی صرف شده است. آقایان شفاف بفرمایند در این مدت برای اشتغال و توسعه استان لرستان چکار کرده‌اند؟ برای سد معشوره، لاستیک سازی لرستان، راه‌آهن دورود به خرم‌آباد و کارخانجات تعطیل شده لرستان چکار کرده‌اند؟ و چه مقدار بودجه مصوب کرده‌اند؟
در بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کشور در دولت حجت الاسلام رئیسی چه اقدامات عملی انجام داده‌اید؟ و چه مقدار بودجه مصوب کرده‌اید؟ و چه مقدار از این بودجه‌ها جذب شده‌اند؟ و مقدار طرح‌ها و مطالبات عمومی مردم لرستان رشد فیزیکی و عملیاتی داشته‌اند و یا در مباحث ملی در بحث نظارت بر کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی و ساماندهی بازار خودرو و پیشرفت و تحقق مسکن ملی چکار کرده‌اند؟!
این که برخی از نمایندگان ضعیف که تکالیف خود را انجام نداده‌اند در سه سال گذشته، توپ را به زمین دولت بیندازند و تازه یادشان بیفتد که باید سه سال پیش سوال می‌کردند و بودجه تصویب و نظارت می‌کردند که بودجه‌های مصوب، تخصیص پیدا کنند و تحولی در اقتصاد لرستان ایجاد می‌کردند!
حقیر در حد تشخیص و بضاعت اندک خویش بارها چه به صورت حضوری در مجلس و یا حوزه انتخابیه خدمت برخی از نمایندگان لرستان از جمله آقای مبلغی نماینده کوهدشت و رومشکان رسیدم و طرح‌ها و پیشنهادات و راه حل‌هایی را به ویژه در حوزه کشاورزی و دامپروری‌های صنعتی دادم که ایشان تمایلی به مشورت و پیگیری نداشتند و یا برخی دوستان به ایشان اجازه ندادند!
برخلاف عهدی که قبل از انتخابات در حضور دوستان بسته بودیم که وقت خودشان و شهرستان کوهدشت و رومشکان را صرف غزل و نصب‌ها نکنند و همه وقت و انرژی‌شان را برای کار در حوزه ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه کشاورزی و تامین آب برای کوهدشت و رومشکان و بخش‌های تابعه بگذارند از طریق پیگیری احداث سد معشوره و انتقال آب از سد سیمره به رومشکان و احداث سد خسروآباد کوهنانی و احداث جاده استراتیژیک (سی پله) طرهان بگذارند و کمیته اقتصادی برای به نتیجه رسیدن این امورات تشکیل دهند و ماهانه از طریق رسانه‌های شهرستان به مردم پیشرفت کارها را گزارش دهند.
ولی متاسفانه اینگونه نشد و دوباره وقت نماینده محترم صرف غزل و نصب‌های بعضا فامیلی و جناحی شد به طوری که تقریبا هر شش ماه یک سرپرست آموزش و پرورش برای کوهدشت آمد و حاصل آن چیزی جزء شخص زدن نهاد انسان ساز  آموزش و پرورش و فرهنگ این شهرستان نشد تا بزرگترین شهر استان همچنان در آتش سیاست زدگی و تاخت و تاز دعواهای سیاسی بسوزد و همچنان شاهد مهاجرت انبوه جوانان کوهدشت و رومشکان و بخش‌های تابعه به حاشیه تهران و دیگر شهرهای بزرگ باشیم.
مقام معظم رهبری بارها به نمایندگان متذکر شدند که مقید به استقلال قوا باشید و مجلس برود سراغ تصویب قوانین و بودجه و ریل گذاری درست برای اقتصاد کشور ولی برخی از نمایندگان این فرمان حکیمانه رهبری را عمل نکردند و امروز در آستانه انتخابات فرافکنی می‌کنند که البته مردم می‌دانند و در زمان لازم پاسخ عملکرد این افراد را در انتخابات خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *