شیخ مبلغی به جمع سامانه شفافیت آرای نمایندگان بپیوندد.
خلیف نیوز

سامانه ‎شفافیت آرای نمایندگان که بصورت آزمایشی از ۹ فروردین سال جاری فعال شده است تا کنون در دو مرحله شاهد پیوستن بیش از ۱۰۰ نماینده بوده است که از جمله آنها میتوان به آقایان عباس‌ گودرزی نماینده بروجرد و مهرداد ویسکرمی نمایند خرم آباد اشاره کرد.

نمایندگان مجلس از جمله شیخِ نماینده کوهدشت در صورت عدم پیوستن به شفافیت آرا، در قبال رأیی که در مجلس می‌دهند هیچ مسئولیت مدنی و اجتماعی ندارند و اگر رأی آنها باعث خسارت به جامعه شود، نه تنها توسط هیچ نهادی مؤآخذه نمی‌شوند، بلکه مردم و موکلان آن‌ها نیز از آرای نمایندگان خود باخبر نمی‌شوند.

وجود سامانه شفافیت آرا می‌تواند نمایندگان را در قبال آرای آنها مسئولیت پذیر کند.

نظرات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به طرح مذکر پیوسته است در ذیل آمده است

فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس و نماینده تهران:

«سامانه شفافیت آرای نمایندگان به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و به همراه تعدادی از همکارانم داوطلبانه آراء خود را در معرض عموم قرار دادیم. ان‌شاءالله با تصویب قانون شفافیت، یکی از وعده‌های مهم مجلس یازدهم محقق خواهد شد.»

روح‌الله نجابت نماینده شیراز:

«از اولین روز نمایندگی مردم در مجلس، حسب قولی که داده بودم، تمامی آرا خود را به صورت داوطلبانه شفاف کردم. در ادامه نیز همراه با بعضی همکاران در سامانه شفافیت داوطلبانه مجلس فعال خواهم بود.امیدوارم در اولین فرصت قانون شفافیت آرا به صورت فراگیر اجرایی شود.»

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان:

«فلسفه طرح شفافیت آرا مسئولیت پذیرتر کردن وکلا مقابل مردم است. وقتی موکلین رأی نمایندگان را بدانند، امکان سنجش عملکردها بهتر شده و مجلس هم قدرت بیشتری برای پاسخگویی سایر قوا پیدا می‌کند.جمعی از نمایندگان حامی طرح ازجمله اینجانب با همین هدف داوطلبانه خواستار اعلام علنی آرای خود شدیم.»

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین:

«الحمدلله بعداز مدتها پیگیری جمعی از نمایندگان در مجلس یازدهم، سامانه شفافیت آرای نمایندگان بصورت داوطلبانه راه‌اندازی شد تا آرای نمایندگان متقاضی برای مردم عزیز به نمایش گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *