‍واکنش مدیرکل کار به آمار اشتغالزایی؛

وقتی می‌گویم ۲۸ هزار شغل ایجاد شده سرم «سوت» می‌کشد!

انتشار گزارش‌های در خصوص افزایش نرخ بیکاری و آمارهای عجیب اشتغالزایی واکنش متولیان را به همراه داشت تا مدیرکل کار لرستان بگوید: وقتی خودم می‌گویم ۲۸ هزار شغل ایجاد شده سرم «سوت» می‌کشد!

علی جهانی با اشاره به آمار اشتغال در لرستان و سامانه «رصد» در این رابطه، اظهار داشت: این سامانه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزارت کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه برای رصد، پایش و نظارت طرح های اشتغالزایی راه اندازی شده، افزود: این سامانه تنها در لرستان راه اندازی نشده، بلکه برای کل کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در پاسخ به این سوال که آیا با ۳۰۰ میلیون تومان می شود شغل ایجاد کرد؟ گفت: سوال من این است که اگر با این میزان تسهیلات شغل ایجاد نمی شود، پس چرا مراجعه کننده برای دریافت این تسهیلات داریم؟

جهانی با بیان اینکه من هم مانند شما هستم که ۲۸ هزار شغل یعنی چه؟ وقتی خودم می گویم ۲۸ هزار شغل ایجاد شده سرم «سوت» می کشد، مگر می شود ۲۸ هزار شغل ایجاد کرده باشیم؟

وی تاکید کرد: این عدد خیلی است، اما بر اساس قانون، سامانه رصد در این راستا طراحی و در اختیار دستگاههای اجرایی قرار گرفته شده و اعلام شده که دستگاههای اجرایی بر اساس توان و استعدادی که دارند بگویند چه تعداد شغل می توانند ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *