وقتی مدیر کل هم پاسخگو نبود/ هیچکس مسؤلیت اشتغال لرستان را برعهده نمی گیرد❗️

ماجرا از آنجا شروع شد که معاون اقتصادی استاندار لرستان گفت: «از ما معجزه نخواهید، ما معجزه‌گر نیستیم» ( ۳ بهمن)

همان روز و در همان جلسه، سیروس ابراهیمی آمار اشتغال ۱۰ ماهه گذشته را ۲۸ هزار نفر!!! در لرستان عنوان کرد.

این موضوع با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی همراه بود تا جاییکه برخی معاونین استاندار نیز این آمار را کمی تغییر دادند.

اما این پایان ماجرا نبود و نشست خبری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان محلی شد برای اعتراض بسیاری از خبرنگاران استان

خبرنگاران مرکز استان در این نشست خبری خواستار شفاف سازی در زمینه آمار اشتغال شدند، اما جهانی با فراری رو به جلو به بیان چارت سازمانی پرداخت و به عملکرد هیات‌های حل اختلاف پرداخت.

جهانی در ادامه با توسل به سامانه «رصد» گفت: دستگاههای اجرایی استان در سامانه یاد شده تعهد ایجاد ۴۲ هزار شغل را ثبت کرده‌اند که بر اساس مشاهده این سامانه در لحظه ثبت این گزارش، تعداد ۲۹ هزار ۵۲۶ شغل!!! ایجاد شده است.

وی در ادامه با نمایش سامانه رصد اظهار داشت: در ۲۰ سال گذشته نظارت میدانی بر تسهیلات نداشته‌ایم و از امسال باید نظارت کنیم.

#اما
وقتی یکی از خبرنگاران خواستار تماس تلفنی مدیر کل با یکی از ۲۹ هزار نفر شد، آقای جهانی در اظهار نظری عجیب گفت: این آمار هنوز راستی آزمایی نشده و در سه مرحله پیامکی، تماس تلفنی و حضوری در آینده نزدیک پایش می‌شود.

با این وجود، جهانی خود را در مقام مدیرکل معرفی کرد و گفت در مقام معاون استاندار و یا روسای ادارات در خصوص موضوع آمار اشتغال سخن نمی‌گویم.

با وجود این آمار و ارقام و اعلام جدیدترین آمار فقر و فلاکت و بیکاری کشور از سوی مرکز آمار ایران، همچنان لرستان در صدر بیکاری است و فقط بر روی کاغذ، برخی آمار اشتغال ایجاد شده است که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان آن را ماحصل گزارش‌های ادارات استان به این اداره کل دانست./ بهار لرستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *